در بازدید از بیمارستان های تهران عنوان شد؛

مشکلات بیمارستان ها در تعطیلات نوروزی

مشکلات بیمارستان ها در تعطیلات نوروزی به گزارش روان ما، پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در بازدید از بیمارستان های تابعه دانشگاه، به برخی مشکلات و چالش های مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی اشاره نمود.



به گزارش روان ما به نقل از مهر، مجتبی پارسا مدیر گروه اخلاق پزشکی و پزشک مقیم ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ با حضور در اورژانس سرپایی و بستری مرکز طبی کودکان اظهار داشت: در مرکز طبی کودکان، مسئول فنی، مشاور رئیس بیمارستان، کادر پزشکان متخصص، پرستاران و رزیدنت ها همانند روزهای عادی سال حضور داشتند و به خدمت رسانی مشغول بودند.
وی اضافه کرد: این مرکز با حجم زیادی از بیماران مواجه بود که خیلی از آنها از شهرهای دیگر به مرکز طبی ارجاع شده بودند. تعداد زیادی از این بیماران هم امکان سرویس گیری و خدمت رسانی در شهرهای خویش را داشتند اما به علل نامشخصی، مراکز درمانی آنها را به تهران ارجاع داده بود که این مساله باعث افزایش حجم بیماران و به تبع نارضایتی بیماران شده بود. البته عمده بیماران و همراهان آنها از نحوه ارائه ی خدمت در بیمارستان راضی بودند اما برخی هم به علت نبود تخت بستری و مشکلات مالی شکایت داشتند.
پارسا، خواهان هماهنگی در سطوح کلان به منظور کاهش بار ارجاعات بی مورد به مراکز درمانی تهران شد و اظهار داشت: انتظار می رود که وزارت بهداشت در روزهای تعطیلات نوروزی با هماهنگی میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بگونه ای عمل نماید که ارجاعات بی مورد به مراکز درمانی تهران کاهش پیدا کند. بیمارستان مرکز طبی، ملجا و آخرین پناه بیماران است و افزایش حجم ارجاعات باعث اختلال در خدمت رسانی به آنها می شود.
وی، عملکرد کادر درمان در مرکز طبی کودکان را مثبت ارزیابی کرد و اضافه کرد: در مجموع کادر درمان مرکز طبی کودکان به خوبی خدمات و سرویسهای درمانی را عرضه می کردند و اکثریت همراهان هم از آن رضایت داشتند اما به علت حجم بالای بیماران این خدمت رسانی با قدری تأخیر صورت می گرفت.
پارسا، ضمن بازدید از اورژانس مجتمع بیمارستانی یاس اظهار داشت: پزشک آنکال این مرکز بیماران را ویزیت کرده و پزشک طب اورژانس و فلو مقیم بیمارستان هم در مرکز حضور داشتند.
وی با اشاره به اینکه تعداد بیمارانی که امروز (۱۱ فروردین) به این مرکز رجوع کردند کم بود، تصریح کرد: خرابی سی تی اسکن بیمارستان، باعث کاهش ارجاع بیمار از اورژانس تهران شده بود که این مساله باید به سرعت حل شود. رادیولوژی این مرکز به صورت آنکال است و رزیدنت مقیم رادیولوژی ندارند و این مساله باعث تأخیر در خدمت رسانی شده بود.
پزشک مقیم ستاد هدایت، ارائه ی خدمت به بیماران همچون روزهای عادی سال را باعث کاهش نارضایتی در بیماران خواند و خاطرنشان کرد: از مراکز درمانی انتظار می رود که در ایام تعطیل سال همانند روزهای عادی خدمت رسانی کنند و پزشکان مقیم حضورداشته باشند که خوشبختانه این مساله در هر دو بیمارستان رعایت شده بود.
وی، عمده شکایت بیماران یا همراهان آنها را به علت بی اطلاعی از فرایند و روند درمان عنوان نمود و اضافه کرد: در اکثر بازدیدها شکایت می شود که پزشک، بیمار ما را ویزیت نکرده در حالیکه در بررسی ها مشخص می شود که توسط چندین متخصص مورد معاینه قرار گرفته اند. این مشکلات مختص ایام عید و تعطیلات هم نیست و به نظر می آید که پزشکان خویش را ملزم به عرضه اطلاعات به بیمار نمی دانند. اطلاع رسانی از فرایند درمان می تواند تاثیر زیادی در کاهش شکایات داشته باشد.


منبع:

1402/01/17
17:03:41
5.0 / 5
502
تگهای خبر: اختلال , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی