نایب رئیس انجمن جراحی پلاستیك ایران عنوان كرد؛

تبعات راه افتادن موج زیبایی در ایران

تبعات راه افتادن موج زیبایی در ایران روان ما: نایب رییس انجمن جراحی پلاستیک ایران، ازفعالیت غیر قانونی پیج های جراحی زیبایی در فضای مجازی آگاهی داد.


به گزارش روان ما به نقل از مهر، سید نجات حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار داشت: حدود ۶۰۰۰ پیج شامل پزشکان با صلاحیت و فاقد صلاحیت کافی و یا افراد غیر پزشک (مداخله گران) وجود دارد که به انجام تبلیغات برای انجام اعمال جراحی های زیبایی می پردازند. وی با عنوان این مطلب که واحد کنترل نظارت نظام پزشکی به ۱۲۰۰ مورد از سایت های پزشکان تذکرات بخشنامه ای داده است، اضافه کرد: متأسفانه بیشتر سایت های مجازی غیر پزشک هستند (مداخله گران) که دلالی اعمال زیبایی را انجام می دهند و اینها را باید پلیس فتا مدیریت کند. نایب رییس انجمن جراحی پلاستیک ایران اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در عرصه پزشکی کشور وجود دارد، راه افتادن موج زیبایی است که اغلب افراد تمایل به انجام عمل های زیبایی دارند که بعضاً شاید نیازی به انجام نباشد و بسیاری از این افراد فریب همین تبلیغات دلال ها را خورده اند. حسینی بیان کرد: با وجود تمایل به انجام عمل های زیبایی یکی دیگر از مشکلات، ورود افراد غیر فوق متخصص به انجام عمل های زیبایی مانند لیفت ابرو و لیپوساکشن و غیره است که حتی در بعضی موارد می تواند جان بیمار را به خطر بیندازد. وی اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از افراد غیر فوق تخصص و دلال ها جهت انجام عمل های زیبایی حتی در فضای مجازی نیز آغاز به تبلیغ می کنند و مشاهده شده در بعضی موارد حتی بیمار بعد از انجام عمل توسط این افراد به سبب وخامت حال در آی سی یو بستری می شود و یا عصب ابرو فرد قطع شده و برخی مشکلات دیگر که حتی می تواند غیرقابل جبران باشد. این فوق تخصص جراحی پلاستیک عنوان کرد: سفارش ما این است که افراد پیش از انجام عمل های زیبایی حتما با مراجعه به منابع معتبر مانند سایت نظام پزشکی، از پزشک خود مطمئن شوند و ارگان هایی مانند پزشکی قانونی، نظام پزشکی و…، که توانایی شناسایی افراد غیر فوق تخصص و دلال ها را که با جان مردم سروکار دارند به این قضیه ورود کرده و آنها را به عنوان پیج ها و کلینیک های تقلبی معرفی کنند تا سلامت جامعه گرفتار مشکل نگردد. وی ادامه داد: جهت انجام عمل زیبایی لازم است که فرد سه سال در دوره فوق تخصصی، تحصیل کند تا بتواند فردی مناسب برای انجام جراحی پلاستیک و زیبایی باشد و فقط به این افراد جراح فوق پلاستیک می گویند. اما مردم متوجه فریب تبلیغات باشند که پزشکی خودرا متخصص پلاستیک معرفی می کند که در حقیقت در ضمن این ۳۵ سال همین طور رشته ای نداریم. حسینی اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می شود حتی برخی افراد غیرمتخصص که با سلامت افراد بازی می کنند مشخصات خودرا نیز به بیمار، اشتباه می گویند و وقتی فرد گرفتار عوارض عمل زیبایی می شود و به پزشکی قانونی مراجعه و نام فرد را می گویند، با مشخصات فردی که عمل را انجام داده تطابق ندارد و نشان میدهد که ویزیت و جذب بیمار توسط دلال انجام شده و عمل هم توسط تکنسین انجام شده و یک جراح فقط پرونده ها را مهر زده است؛ پس سفارش می شود که افراد حتما مراقب این دلال های غیر متخصص باشند.


منبع:

1402/07/05
23:07:39
5.0 / 5
374
تگهای خبر: بیمار , پزشك , پزشكی , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی