رئیس سازمان اورژانس كشور :

کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان چالش های اورژانس کشور

کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان چالش های اورژانس کشور به گزارش روان ما، رییس سازمان اورژانس کشور کمبود نیرو و فرسودگی ناوگان نقلیه را با اهمیت ترین چالش های اورژانس 115 برشمرد و اظهار داشت: سختی کار پرسنل اورژانس نیاز به توجه ویژه دارد و امیدواریم که وزیر بهداشت در اختصاص سختی کار به این همکاران، پیگیری های لازم را انجام دهند.


به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، جعفر میعادفر در مراسم چهل و نهمین سالگرد تاسیس اورژانس ۱۱۵ که در سالن اجتماعات هتل المپیک انجام شد با اشاره به کوشش های شبانه روزی پرسنل اورژانس اضافه کرد: همکاران فوریت های پزشکی، سربازان گم نام حوزه سلامت هستند که در تمام عرصه های خدمات رسانی به مردم، پیشگام و حاضرند.
وی گفت: آنها با افتخار جامه سپید را می پوشند و در کنار مردم خصوصاً در مواقع بحرانی، بلایا و حوادث طبیعی، نقش مهمی ایفا می کنند.
میعادفر همین طور با اشاره به نقش اورژانس در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: همکاران ما در جنگ تحمیلی و انتقال مجروحان جنگی نقشی بی بدیل داشتند و در سخت ترین شرایط در خط مقدم خدمات رسانی به رزمندگان و مردم حضور داشتند.
وی در ادامه به پیشرفت های اورژانس در عرصه پیش بیمارستانی اشاره نمود و اظهار داشت: کارهای بسیار مهمی در عرصه اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده است و افتخار ما این است که امروز با ۲۸ هزار پرسنل و ۳۳ هزار پایگاه اورژانس در سراسر کشور، خدمات گسترده ای ارائه می دهیم.
وی افزود: سالانه بالاتر از چهار هزار سورتی پرواز امدادی و بالاتر از ۲۰ میلیون تماس با اورژانس برقرار شده که از این تعداد، پنج میلیون ماموریت سالانه توسط اورژانس ۱۱۵ به انجام می رسد.
میعادفر به دشواری کار همکاران دیسپچ نیز اشاره نمود و گفت: کار ارتباطات اورژانس از خیلی از کارهای بالینی مشکل تر است؛ برای اینکه همکاران ما باید ازراه دور به درستی نیاز بیماران را تشخیص داده و اقدامات مناسبی را هدایت کنند.
وی به نقش فعال اورژانس در تجمعات انبوه مانند مراسم اربعین پرداخت و اضافه کرد: امسال خوشبختانه در مراسم اربعین هیچ فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم و همکاران ما با حضور فعال خود در وضعیت جوی سخت، خدمات فوریت های پزشکی را ارائه کردند.
میعادفر همین طور با اعلان اینکه خدمات فوریت های پزشکی سال به سال نیازمند توسعه است، اضافه کرد: مدیریت زمان و مشکلات ترافیکی در ماموریت ها نسبت به سالهای قبل مشکل تر شده است به این علت تیم های امدادی پیاده و موتورلانس را گسترش دادیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور به چالش های موجود در اورژانس اشاره نمود و اظهار داشت: فرسودگی ناوگان اورژانس ۱۱۵ از مهم ترین چالش هایی است که با آن مواجه هستیم، کمبود نیروی انسانی نیز مشکل دیگری است که نتوانستیم بطور کامل قانون ارتقاء راندمان را برای پرسنل اورژانس حل نماییم به همین دلیل از وزیر بهداشت می خواهیم با مساعدت و نگاه ویژه خود این چالش ها را برطرف کنند.



1403/06/25
15:34:49
5.0 / 5
37
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی