ثبت بیشتر از ۱۳ هزار تخلف در زمینه داروهای غیر مجاز و تجهیزات پزشکی

ثبت بیشتر از ۱۳ هزار تخلف در زمینه داروهای غیر مجاز و تجهیزات پزشکی به گزارش روان ما، رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از تشدید نظارت محصولات سلامت محور در فضای مجازی اطلاع داد و اظهار داشت: سال جاری بیشتر از ۱۳ هزار تخلف در زمینه تجهیزات پزشکی و داروهای غیر مجاز شناسایی و ثبت شده است.


محمد رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا اضافه کرد: برخی پلت فرم های آنلاین تخلفات گوناگونی داشته اند و سازمان غذا و دارو به آنها اخطار داده که در صورت عدم رفع تخلفات، دسترسی آنها محدود یا مسدود خواهد شد.
وی ضمن اشاره به استفاده از سامانه های رهگیری عنوان کرد: این سامانه ها برای شناسایی کالاهای مجاز و پیشگیری از عرضه محصولات قاچاق نقش کلیدی دارند. هدف ما اینست که مردم بتوانند از اصالت تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی اطمینان حاصل کنند و از خرید کالاهای غیر مجاز جلوگیری شود.
رشیدی افزود: برای مقابله با قاچاق، قوانین محکمی وجود دارد که در صورت تخلف شامل جریمه، تعلیق مجوز و حتی تعطیلی واحدهای تجاری خواهد شد.
به گفته وی، خریداران باید تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی را فقط از مراکز معتبر تهیه کرده و از راه سامانه های رسمی از اصالت کالا اطمینان یابند. این امر در حفظ سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی دارد.
رشیدی خاطرنشان کرد: تجهیزات و ملزومات پزشکی به شکل شفاف از ابتدا تا انتهای زنجیره تأمین و توزیع قابل رصد و پایش می شود، در سامانه های رسمی اسناد خرید و فروش شرکت ها و موجودی انبار آنها با قابلیت تایید و رد شدن توسط گیرندگان کالا قابل دسترسی خواهد بود.


وی عنوان کرد: این زنجیره سری ساخت کالا با اتصال به سامانه های قیمت گذاری قابلیت رصد و نظارت هوشمند سامانه ای را فراهم می آورد. همینطور با دسترسی این سامانه ها به دانشگاه های علوم پزشکی و با تفویض کامل نظارتی به آنها، هر گونه خروج کالا از زنجیره، وضعیت انبار شرکت ها و گران فروشی ها قابل احصا و برخورد خواهد بود.
رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: تجهیزات و ملزومات پزشکی و همینطور شرکتهای تأمین کننده و توزیع کننده با اصالت و دارای تأییدیه در سایت www.imed.ir برای عموم مردم و ذینفعان قابل دسترسی بوده و تمام کالاهای تأمین شده با ارز ترجیحی دارای قیمت گذاری در همین سایت است.


1403/07/29
16:18:43
5.0 / 5
16
تگهای خبر: پزشك , پزشكی , تجهیزات پزشكی , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی