بیشتر از 900 مورد حیوان گزیدگی در دزفول درمان و مورد پیگیری قرار|گرفت

بیشتر از 900 مورد حیوان گزیدگی در دزفول درمان و مورد پیگیری قرار|گرفت به گزارش روان ما، رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار داشت: بیشتر از ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی از آغاز سالجاری تابحال در شهرستان رخ داده که تحت درمان و پیگیری قرار گرفتند.


محمدعلی شفیعی نیا روز پنجشنبه به رسانه های دزفول اعلام نمود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده و واکسیناسیون همه این افراد طبق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام شده است.
وی بر لزوم رعایت سفارش های جلوگیری از حیوان گزیدگی تاکید و اظهارکرد: هاری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و در صورت مبتلا شدن ۱۰۰ درصد کشنده است.
رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار داشت: پیشگیری از نزدیک شدن به سگ های بی صاحب، خودداری از دویدن در مقابل سگ و سگ سانان، دوری از سگ هایی دارای رفتارهایی چون صدای پارس خشن، ریزش آب از دهان، پرهیز از آزار و اذیت سگ درحال خواب یا غذا خوردن، اجتناب از نزدیک شدن به حیوانات ماده شیرده و دارای بچه از نکاتی است که در جلوگیری از حیوان گزیدگی اهمیت دارد.
وی تصریح کرد: مرکز گزش شهرستان دزفول در قسمت اورژانس بیمارستان بزرگ قرار دارد و به شهروندان سفارش می شود هر نوع حیوان گزیدگی را مهم تلقی کنند و برای درمان، واکسیناسیون و سایر مراقبت ها به این مرکز مراجعه نمایند.
شفیعی نیا اضافه کرد: این مرکز توسط پرسنل واحد جلوگیری از بیماری های واگیردار مرکز بهداشت دزفول به شکل شبانه روزی فعالیت می کند.
رییس مرکز بهداشت دزفول به شهروندان سفارش کرد: به منظور پیشگیری از تجمع و ازدیاد سگ های پرسه زن و بی صاحب، از غذا دادن به سگ ها پرهیز کنند.




منبع:

1403/07/20
10:39:26
5.0 / 5
65
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
روان ما Ravanema
ravanema.ir - حقوق مادی و معنوی سایت روان ما محفوظ است

روان ما

روانشناسی و روانپزشکی